Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
System for Recognition of 3D Hand Geometry
Svoboda, Jan ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
In the last decade, there has been an increased interest in using 3D data for biometric person recognition. Perhaps the most widely researched application is 3D face recognition, where several commercial products are currently available on the market. There have been some research works on the 3D hand recognition as well, however, no commercially viable systems are currently known. Independently, in the recent years inexpensive 3D sensors have become a commodity, potentially enabling a wide range of 3D biometric applications. The main goal of this work is to develop a functioning prototype of a touchless 3D hand recognition system based on a new cheap RealSense 3D camera developed by Intel. One of the challenges in using the RealSense camera is that due to this small form factor, it produces relatively low quality samples in comparison to the more expensive acquisition hardware used in the previous research on the 3D hand biometrics. We analyze the robustness of different 2D and 3D features and study several methods for their fusion. We evaluate the performance of the system, showing that it achieves results comparable with the state-of-the-art.
Návrh programu pro dekódování vzoru u 3D skeneru s proužkovou projekcí
Ďuriš, Miroslav ; Zatočilová, Aneta (oponent) ; Koutecký, Tomáš (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá návrhom programu na dekódovanie vzoru 3D skenera s prúžkovou projekciou a transformáciou dekódovanej informácie do skutočných súradníc. Optic-ké meracie zariadenia sú čoraz častejšie využívané v priemysle pri kontrole presnosti rozmerov a geometrických tvarov, preto je cieľom práce rozšíriť doterajšie znalosti o používanom 3D skeneri na Ústave konstruování na Fakulte strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brne a na základe dostupných informácií vytvoriť program spracovávajúci snímky z kamery. Projektor skenera premieta prúžky vytvára-júce sínusový vzor a na získanie fázy vzoru je použité fázové posúvanie. To produku-je zabalený fázový obraz, ktorý je rozbaľovaný metódou viacerých vlnových dĺžok. Empirická kalibrácia systému je v práci použitá na získanie vzťahov medzi rozbalenou fázou a skutočnými trojrozmernými súradnicami. V práci je popísaný kompletný postup tvorby programu a jeho fungovanie. Výsledky programu sú porovnávané s výstupmi originálneho softvéru skenera. Na základe po-rovnania je ďalej určená presnosť a korektnosť navrhnutého programu.
Reconstruction of Human Hand Surface for the Purpose of Biometric Recognition of Persons
Svoboda, Jan ; Drahanský, Martin (oponent) ; Dluhoš, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této práce je zkonstruovat zařízení a navrhnout algorimus pro rekonstrukci povrchu lidksé ruky pro účely biometrického rozpoznávání osob. Úvodem jsou krátce představeny existující přístupy k rekonstrukci povrchu lidské ruky. Následně je uveden teoretický zák- lad metod užitých při řešení. Čtenář je rovněž blíže seznámen s konstrukcí zařízení. Poté je popsána implementace rekonstrukčního algoritmu . V závěru jsou prezentovány experimenty a dosažené výsledky.
Numerické metody zpracování obrazové informace pro rekonstrukci povrchu objektu s využitím konfokálního mikroskopu
Adámková, Barbora ; Martišek, Dalibor (oponent) ; Štarha, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rekonstrukcí povrchu objektu s využitím konfokálního mikroskopu. Práce obsahuje část matematické teorie spojené s tímto problémem. Je zde vysvětlen matematický postup, kterým lze rekonstrukce povrchu objektu provést. Výsledkem práce je aplikační software, kterým je možné tuto rekonstrukci provést. Dále práce obsahuje výsledky pro povrch konkrétního objektu.
Rekonstrukce povrchu z mračna bodů
Knot, Stanislav ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zpracování mračen bodů sejmutých senzorem Kinect z jediné pozice. V rámci práce byla navržena aplikace, která za použití vybraných metod dokáže spojit takto získaná mračna a rekonstruovat povrch místnosti. Návrh pro zarovnávání překrývajících se snímků je založen na výpočtu klíčových bodů a jejich FPFH histogramů, ze kterých je vypočten odhad vzájemné korespondence. Tento odhad je poté doladěn a je provedeno filtrování redundantních bodů. Takto zarovnané a upravené mračno je rekonstruováno metodou Greedy Projection Triangulation. Veškeré výpočty probíhají offline. Výstupem aplikace je jak polygonální model, tak obrázek pro tvorbu textury. Za předpokladu správně nastavených parametrů jsou výsledky v přijatelné kvalitě pro tvorbu virtuálních prohlídek a jejich vizualizaci.
Systém pro optické měření otoku končetiny
Šeptun, Roman ; Chmelík, Jiří (oponent) ; Harabiš, Vratislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami měření otoků. V práci jsem navrhl hardwarové a softwarové řešeni přístroje pro rekonstrukci povrchu části končetiny. Práce má za cíl zhodnotit a diskutovat možnosti tohoto zařízení. Pro vytvoření 3D modelu scény (končetiny) z 2D obrazů jsem vytvořil rekonstrukční algoritmus. Pro akvizici obrazů bylo zkonstruováno zařízení ovládané platformou Arduino, celé zařízení bylo realizováno v programovém prostředí Matlab. V závěru práce je uvedeno možné další vylepšení přístroje pro jeho využití v praxi.
Rekonstrukce povrchu z mračna bodů
Jarůšek, Tomáš ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Rekonstrukce povrchu z mračna bodů představuje velmi moderní a široce používanou metodu v digitalizaci reálných povrchů. Hlavní zaměření této práce je na srovnání několika algoritmů (Poisson surface reconstruction, Ball Pivoting Algorithm, Fourier surface reconstruction, Wavelet surface reconstruction a Multi-level Partition of Unity implicits), které rekonstruují původní povrch ve formě trojúhelníkové sítě z orientovaného mračna bodů. Každý algoritmus prošel důkladným testováním na reálných i syntetických datech, které byly dále upraveny pro pokročilejší experimenty. Následné vyhodnocení je provedeno v různých kategoriích. Jak vizuelně, tak s pomocí naměřených metrik (např. Hausdorffova vzdálenost). Společně tyto experimenty poskytují důkladnou analýzu stavu rekonstrukčních algoritmů. Provedené experimenty ukazují, že výběr optimální metody závisí na konkrétní úloze. V zásadě však nejlepších výsledků dosahují metody Possion surface reconstruction a Fourier surface reconstruction.
Systém pro optické měření otoku končetiny
Šeptun, Roman ; Chmelík, Jiří (oponent) ; Harabiš, Vratislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami měření otoků. V práci jsem navrhl hardwarové a softwarové řešeni přístroje pro rekonstrukci povrchu části končetiny. Práce má za cíl zhodnotit a diskutovat možnosti tohoto zařízení. Pro vytvořeni 3D modelu scény (končetiny) z 2D obrazů jsem vybral rekonstrukční metodu Structure from motion. Pro akvizici 2D obrazů bylo zkonstruováno zařízení ovládané platformou Arduino, celé zařízení bylo realizováno v programovém prostředí Matlab. V závěru práce je uvedeno možné další vylepšení přístroje pro jeho využití v praxi.
Rekonstrukce povrchu z mračna bodů
Horák, Jan ; Španěl, Michal (oponent) ; Hulík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí povrchu z mračna bodů. Popisuje návrh, implementaci a testování metody založené na detekci rovin a Delaunayho triangulaci. Aplikace umožňuje zrekonstruovat povrch ve formě trojúhelníkové sítě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.